Liczba postów: 14
Liczba wątków: 4
Dołączył: Oct 2012
Reputacja:
0
Hej!
Odkąd użytkuje swoje autko zdarzyła mi sie trzy razy taka sytuacja. Proszę o pomoc. Czy to normalne, czy moze to być jakaś usterka? Jechałem autostradą około 180km/h gorąco na dworzu, wskażnik temp.wody podnosi sie. Opada dopiero jak zwolnie do 140km/h. Pomyślałem, no dobra troche gorąco ja pędze.
Następnym razem miałem tak przy 160km/h, troszke pod górke. Musiałem zwolnić do 110 zeby opadała. Ostatnio wskaznik podnosił sie w korku, też gorąco na dworze.
Dodam że auto ma zainatalowaną intalacje gazową KME.
I jak nie jest gorąco to mogę 200 zasówać i problem się nie pojawia.
Pozdrawiam Dziadek
Liczba postów: 170
Liczba wątków: 14
Dołączył: Feb 2011
Reputacja:
1
Nie wiem czy taka informacja coś Tobie da, ale u mnie wskaźnik zawsze jest na tym samym poziomie (poniżej połowy skali), z tym, że nie zdarza mi się często jeździć aż z tak wysokimi prędkościami, raczej średnio 130-140. Wtedy niezależnie od pogody wskazówka nie wariuje. Też mam instalację LPG, ale firmy BRC.
Raz miałem sytuację, że wskazówka poleciała wyżej niż normalnie, ale od razu zatrzymałem auto i jak się okazało strzeliła chłodnica.
Nie wiem do jakich wartości Tobie wzrasta, ale raczej bym na to uważał, bo jak przegrzejesz silnik, to może być nieciekawie.
Liczba postów: 865
Liczba wątków: 13
Dołączył: May 2011
Reputacja:
2
Proponuję zacząć od sprawdzenia płynu w zbiorniczku wyrównawczym. Później się okaże...
Liczba postów: 65
Liczba wątków: 8
Dołączył: Dec 2012
Reputacja:
0
Miejscowość: Elbląg/Olsztyn
spróbuj odpowietrzyć układ chłodniczy, może tutaj leży przyczyna.
Liczba postów: 14
Liczba wątków: 4
Dołączył: Oct 2012
Reputacja:
0
07-15-2013, 16:39
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-15-2013, 16:43 przez Dziadek.)
(07-15-2013, 5:06 )cactus napisał(a): Nie wiem czy taka informacja coś Tobie da, ale u mnie wskaźnik zawsze jest na tym samym poziomie (poniżej połowy skali), z tym, że nie zdarza mi się często jeździć aż z tak wysokimi prędkościami, raczej średnio 130-140. Wtedy niezależnie od pogody wskazówka nie wariuje. Też mam instalację LPG, ale firmy BRC.
Raz miałem sytuację, że wskazówka poleciała wyżej niż normalnie, ale od razu zatrzymałem auto i jak się okazało strzeliła chłodnica.
Nie wiem do jakich wartości Tobie wzrasta, ale raczej bym na to uważał, bo jak przegrzejesz silnik, to może być nieciekawie.
U mnie też wskaznik zawsze jest lekko poniżej połowy. W opisanych sytuacjach wzrosła troszke powyżej. Uważam i szukam przyczyny.
Pozdrawiam
(07-15-2013, 7:12 )kowal napisał(a): Proponuję zacząć od sprawdzenia płynu w zbiorniczku wyrównawczym. Później się okaże...
Zbiorniczek sprawdzałem od razu, płyn w normie.
(07-15-2013, 7:34 )Grzesiek napisał(a): spróbuj odpowietrzyć układ chłodniczy, może tutaj leży przyczyna.
Jak odpowietrzyć układ chłodniczy?
Liczba postów: 65
Liczba wątków: 8
Dołączył: Dec 2012
Reputacja:
0
Miejscowość: Elbląg/Olsztyn
Odpal samochód, przejedz z 5km do pełnego rozgrzania samochodu. Zajedz na parking. Przy odpalonym silniku, otwórz machę i BARDZO DELIKATNIE odkręc, przez szmatkę korek od płynu do chłodnicy. Jak usłyszysz syk powietrza, to wiesz, że ono tam było Tylko odkręcaj powoli, żeby płyn Cię nie "zarzygał"
Liczba postów: 14
Liczba wątków: 4
Dołączył: Oct 2012
Reputacja:
0
Dzięki Grzechu. Muszę chyba odpowietrzyć też swój układ chłodzenia:)
Liczba postów: 3,411
Liczba wątków: 12
Dołączył: Jun 2009
Reputacja:
52
Miejscowość: Łódź
(07-16-2013, 2:06 )Grzesiek napisał(a): Odpal samochód, przejedz z 5km do pełnego rozgrzania samochodu. Zajedz na parking. Przy odpalonym silniku, otwórz machę i BARDZO DELIKATNIE odkręc, przez szmatkę korek od płynu do chłodnicy. Jak usłyszysz syk powietrza, to wiesz, że ono tam było Tylko odkręcaj powoli, żeby płyn Cię nie "zarzygał"
Jak już usłyszysz syk powietrza, zaraz potem poczujesz swąd poparzonej skóry dłoni a na końcu ciecz pod ciśnieniem tryśnie Ci w twarz. Gratulacje. Układ odpowietrzony!
Ludzie do tego służy zawór odpowietrzający!!!
Liczba postów: 14
Liczba wątków: 4
Dołączył: Oct 2012
Reputacja:
0
07-16-2013, 4:35
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-16-2013, 4:38 przez Dziadek.)
(07-16-2013, 4:20 )Peter napisał(a): (07-16-2013, 2:06 )Grzesiek napisał(a): Odpal samochód, przejedz z 5km do pełnego rozgrzania samochodu. Zajedz na parking. Przy odpalonym silniku, otwórz machę i BARDZO DELIKATNIE odkręc, przez szmatkę korek od płynu do chłodnicy. Jak usłyszysz syk powietrza, to wiesz, że ono tam było Tylko odkręcaj powoli, żeby płyn Cię nie "zarzygał"
Jak już usłyszysz syk powietrza, zaraz potem poczujesz swąd poparzonej skóry dłoni a na końcu ciecz pod ciśnieniem tryśnie Ci w twarz. Gratulacje. Układ odpowietrzony!
Ludzie do tego służy zawór odpowietrzający!!!
Peter gdzie szukać zaworu odpowietrzającego?
Liczba postów: 8
Liczba wątków: 2
Dołączył: Jul 2013
Reputacja:
0
Miejscowość: Warszawa
Trzecia opcja to chłodnica, obejrzyj ją dokładnie. Jeśli brakuje w niej dużo żeberek (tych cienkich blaszek) i są mocne prześwity to może się okazac, że ma już za słabą wydajność chlodzenia i przy wiekszym obciążeniu nie daje już rady odpowiednio dużo ciepła odprowadzić.
Miałem kiedyś taką sytuację w Mitsu Sigma 24v. Musiałem wymienić chłodnicę.
|