10-11-2017, 23:17
To czas na następne pytanie, czy ktoś tu z forum ma kolektor ssący do Type-II, ewentualnie czy jest gdzieś w sieci dokładny opis różnic pomiędzy nim a zwykłym?
Luźne teoretyczne dywagacje techniczno-fantastyczne o c32a
|
10-11-2017, 23:17
To czas na następne pytanie, czy ktoś tu z forum ma kolektor ssący do Type-II, ewentualnie czy jest gdzieś w sieci dokładny opis różnic pomiędzy nim a zwykłym?
10-12-2017, 1:17
Informacje na ten temat ograniczają się do:
silnik TYPE II Silnik TYPE II oparty jest na konwencjonalnym silniku o pojemności 3,2 litra V, (1) Optymalne dostrojenie średnicy otworu i długości kolektora dolotowego (2) Rozszerzenie średnicy zaworu wlotowego (3) test profilu krzywki, zmiana wlotowy i zawór wylotowy czasu i wysokiego podnoszenia zaworu (4) Rozbudowa średnicy i zmiana kształtu kolektora wydechowego (5) Rozszerzenie średnicy rury wydechowej (6) Rozszerzenie średnicy katalizatora (7) Zmniejszenie oporu wydechowego przez strojenie tłumika Źródło: http://www.honda.co.jp/factbook/auto/LEG...002.html#1 Czyli wychodzi że kolektor type 2 ma poprostu inny przekrój i długości...
No to Panowie teraz podkręcimy tempo
Tak więc jest to kompresor eatona, model tvs 1320. Orginalnie pracuje w vagowym 3.0 tfsi. Jest to bardzo ciekawa konstrukcja, posiada wbudowane intercoolery, dmucha wprost w cylindry i siedzi pomiedzy głowicami których rozwarcie wynosi 90stopni jak w naszym c32a. Konstrukcja bardzo wydajna, nowoczesna i co najlepsze... stosunkowo tania, żeby nie powiedzieć że tania jak barszcz. Teraz trochę faktów. Dmucha jak marzenie, co lepsze: Zmom = V * (P+1) * nmom/120000 gdzie: Zmom = zapotrzebowanie powietrza przy maksymalnym momencie obrotowym w m3/sek V = pojemność skokowa silnika w litrach P = planowane ciśnienie doładowania w bar nmom = obroty momentu maksymalnego W c32a2 Zmom = 3,2*(0,7+1)*4400/120000 = 718.08m3/h Tyle potrzeba powietrza do wykarmienia maks. Momentu obrotowego. Teraz policzymy ile potrzeba maksymalnie powietrza dla naszej motorowni: Zmax = V * KM * 0,05852 * (P+1) / Nm gdzie: Zmax = maksymalne zapotrzebowanie powietrza w m3/sek V = pojemość skokowa w litrach P = planowane ciśnienie doładowania w bar KM = wartość mocy maksymalnej w KM Nm = wartość maksymalnego momentu obrotowego w Nm Czyli Zmax = 3.2*205*0.05852*(0,7+1)/299 = 785,75m3/s Wynika z tego że ten kompresor idealnie by pompował w naszym aucie, byłby w stanie urobić nawet założone 0,7bar. Pamiętajmy że to luźne rozmowy i ja tego do auta nie pakuje autaale jestem ciekaw, co myślicie o takim potworze, tzn. C32a a kompresorze, 290-300KM by wyrobił na tym silniku. Tak przynajmniej mi się wydaje. Wzory czerapne z https://grabowski.info.pl |
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|