07-12-2009, 20:27
Jako, że w Acurze nie miałem kompresora klimy postanowiłem go w końcu założyć.
Demontaż jest prosty.
Podnosimy Hondę lub wjeżdzamy na kanał, tam rozpinamy kostkę, która zawiera kabel plusowyod elektrosprzęgła sprężarki, NIE zapominamy, aby kostke odczepić od metalowego mocowania bo inaczej wyrwiemy konektorek przy ściąganiu kompresora.
Wędrujemy do góry. Luzujemy nakrętkę na napinaczu paska klimy (Łebek 14), a następnie odkręcamy naciąg paska (u mnie łebek 10 - śruba z góry) praktycznie do końca. Znów wędrujemy na dół,aby ściągnąć pasek, gdy już zejdzie z kompresora musimy odkręcić 4 śruby mocujące kompresor do bloku silnika (łebek 12). Problem w tym, że dwie śruby bliżej ściany grodziowej są jakby na stałe -bardzo ciasno są spasowane w obudowie kompresora - prawdopodobnie aby potem ułatwić montaż. NIestety to rozwiązanie może stać się naszą zmora. Stalowe śruby zapiekły się na amenw aluminiowym korpusie kompresora. Nie pomagało grzanie ani inne szamańskie zabiegi. Sytuację miałem ułatwioną, iż kompresor demontowałem z silnika wyciągniętego z samochodu i tylko dzięki temu udało mi się wyjąć kompresor. Skończyło się na przewierceniu śrub małym wiertłem - jest to nie do zrobienia na samochodzie.
Kompresor, który miał się znależć w moim samochodzie był z anglika, którego mam na cześci. Angol z roku 95' więc czynnik w układzie to r134a, w Acurze znajdował się ówcześnie freon czyli r12.
W tym miejscy występuja pewne różnice.
Hondy, Acury 91-93 posiadają czynnik r12 co skutkuje zupełnie innymi przewodami układu niż egzemplarze poliftowe 94-95, w których znajduje się czynnik r134a.
Aby założyć kompresor z r134a do instalacji r12 musimy przełożyć aluminiową płytkę, która ma otwory na przewody - a te się znacząco różnią w obu instalacjach.
Krótko mówiac, kompresor z r134a gdy włożymy do r12 będzie pasować, ale nie podłączymy do niego instalacji - przewodów.
Dwa kompresory obok siebie.
ten blizej obiektywu to odmiana na freon, dalszy to r134a
Porównanie dwóch dekli, z kótrych wychodzą otowry na mocowania przewodów, zielony to r134a.
kompresory z odkręconymi deklami - tutaj bez widocznych różnic - prócz koloru, zielony r134a
Jeśli nie ma nalepki instalację można z łatwościa rozpoznać po przeprowadzeniu przewodów w komorze silnika:
tu stary typ:
po lift:
jak widać w polifotwym egzemplarzu, czyli na r134a przeowdy klimy idą koło rozpórki, w przedlifotwymidą zupełnie inaczej.
swoją droga ten przewód koło rozpórki dał mi nieźle popalić przy demontażu pompy ABS co w poliftowym egzemplarzu jest mocno utrudnione.
Demontaż jest prosty.
Podnosimy Hondę lub wjeżdzamy na kanał, tam rozpinamy kostkę, która zawiera kabel plusowyod elektrosprzęgła sprężarki, NIE zapominamy, aby kostke odczepić od metalowego mocowania bo inaczej wyrwiemy konektorek przy ściąganiu kompresora.
Wędrujemy do góry. Luzujemy nakrętkę na napinaczu paska klimy (Łebek 14), a następnie odkręcamy naciąg paska (u mnie łebek 10 - śruba z góry) praktycznie do końca. Znów wędrujemy na dół,aby ściągnąć pasek, gdy już zejdzie z kompresora musimy odkręcić 4 śruby mocujące kompresor do bloku silnika (łebek 12). Problem w tym, że dwie śruby bliżej ściany grodziowej są jakby na stałe -bardzo ciasno są spasowane w obudowie kompresora - prawdopodobnie aby potem ułatwić montaż. NIestety to rozwiązanie może stać się naszą zmora. Stalowe śruby zapiekły się na amenw aluminiowym korpusie kompresora. Nie pomagało grzanie ani inne szamańskie zabiegi. Sytuację miałem ułatwioną, iż kompresor demontowałem z silnika wyciągniętego z samochodu i tylko dzięki temu udało mi się wyjąć kompresor. Skończyło się na przewierceniu śrub małym wiertłem - jest to nie do zrobienia na samochodzie.
Kompresor, który miał się znależć w moim samochodzie był z anglika, którego mam na cześci. Angol z roku 95' więc czynnik w układzie to r134a, w Acurze znajdował się ówcześnie freon czyli r12.
W tym miejscy występuja pewne różnice.
Hondy, Acury 91-93 posiadają czynnik r12 co skutkuje zupełnie innymi przewodami układu niż egzemplarze poliftowe 94-95, w których znajduje się czynnik r134a.
Aby założyć kompresor z r134a do instalacji r12 musimy przełożyć aluminiową płytkę, która ma otwory na przewody - a te się znacząco różnią w obu instalacjach.
Krótko mówiac, kompresor z r134a gdy włożymy do r12 będzie pasować, ale nie podłączymy do niego instalacji - przewodów.
Dwa kompresory obok siebie.
ten blizej obiektywu to odmiana na freon, dalszy to r134a
Porównanie dwóch dekli, z kótrych wychodzą otowry na mocowania przewodów, zielony to r134a.
kompresory z odkręconymi deklami - tutaj bez widocznych różnic - prócz koloru, zielony r134a
Jeśli nie ma nalepki instalację można z łatwościa rozpoznać po przeprowadzeniu przewodów w komorze silnika:
tu stary typ:
po lift:
jak widać w polifotwym egzemplarzu, czyli na r134a przeowdy klimy idą koło rozpórki, w przedlifotwymidą zupełnie inaczej.
swoją droga ten przewód koło rozpórki dał mi nieźle popalić przy demontażu pompy ABS co w poliftowym egzemplarzu jest mocno utrudnione.
v6