01-11-2009, 7:16
Dotyczy to tylko modeli z automatyczną skrzynią biegów. Skrzynia manualna jako prosta konstrukcja i mniej zaawansowana technicznie nie posiada żadnego filtra prócz magnetycznego korka spustowego.
NIestety większość warsztatów i ASO upiera się, że ówże filtr wymienia się tylko przy naprawie głownej skrzyni. NIe jestem pewien czy wynika to z zaleceń producenta czy raczej z "praktyki zawodowej" tymbardziej, że wymiana filtra jest bardzo prosta. Jej jedyna uciążliwość polega na przymusie dość znacznego podniesienia niskiego auta(w zależności d gabarytów wykonującego wymiane ) lub kanału.
A więc:
1)Zamawiamy części, a potrzebne nam będą:
-filtr skrzyni biegów(w ASO 330pln) - dobieramy po numerze VIN w EPC i wtedy zamawiamy. Filtr wygląda tak:
2)kupujemy Gumowy o-ring(koszt 12pln w ASO), który przychodzi w to miejsce:
3)kupujemy uszczelkę miski-przy montażu nie używamy silikonu czy innych środków uszczelniających.
21813-P5H-000 (95) - praktycznie nie spotykany - z moich informacji wynika, że są to skrzynie po czerwcu 1995. Bardziej skłaniam się do wersji, że jest to skrzynia Acury Legend GS czyli modelu, kótry ma 230KM
21813-PY4-000 (91-94) - wiekszość naszych Hond ma ten właśnie numer uszczelki filtra.
Oznaczenie możemy sprawdzić samemu-na misce olejowej znajdziemy odpowiedni symbol:
Fotka uszczelki misko "od środka"
Skoro mamy już wszystkie części można się wziąść do pracy
1)podnosimy smaochód z prawej strony bo z tej znajduje się korek spustowy oleju z AT. Odkręcamy śrubę i wypuszczamy olej do miski/brytfanny, etc. Gdy wiekszość spłynie wkręcamy korek w należny dla tegoż korka otwór.
2)podnosimy drugą stronę samochodu, aby móc swobodnie się pod niego wczołgać i przystępujemy do odkręcania miski.
3)Wszystkie śruby z miski olejowej są takie same więc nie trzea ich segregować przy ich odkręcaniu. Warto przygotować soie jakieś szmaty bo po zdjęciu miski będzie kapać z bebechów skrzyni.
4)Gdy ściągneliśmy miskę ujrzymy owy filtr, który jest mocowany 3 śrubkami-tutaj są różne od siebie długościa śruby więc pamiętajmy ich ułożenie. Odkręcamy te w oznaczone żółtym okręgiem.
5)Wyciągamy filtr i upewniamy się czy o-ring z "dziubka" filtra nie został nam w skrzyni.
6)bierzemy nowy filtr i o-ring i nasadzamy na "dziubek" filtra AT w miejsce starego. Filtr ostrożnie wkładamy w miejsce, z którego go wydobyliśmy, ale UWAGA! Upewnij się czy wsadziłeś go do końca-będzie trzeba użyć siły i go wcisnąć-powoduje to o-ring, który wchodzi w kanał w skrzyni-można o-ring z zewnątrz posmarować czystym olejem, aby byłonam łatwiej tą czynność przeprowadzić.
7)dokręcamy śruby z filtra AT (3 sztuki) z siła równa 21NM.
8)Zakładamy nową uszczelkę miski olejowej-pamiętajmy o dwóch kołkach ustalających, które znajdująsie w otworach śrub w misce.
9)Miskę dokręcamy z siła 21NM.
10)NIE zapominamy wlać oleju-oczywiście HONDA-ZF1
Po tym zabiegu Wasza skrzynia będzie na pewno dużo kulturalniej pracowa, a w szczególności zmiany z 1 na 2 będą plynniejsze. Przed wymianą filtra warto przełukać naszą AT dokonując np 3-4 wymian oleju, w krótkim czasie-np co 100-200km- wtedy będziemy mieć pewność, że mamy święzy olej w układzie.
Producent podaję, iż przy wymianie oleju wlewamy 2,7l
Przy wymianie filtra 3.3l
Te wartości są zmienne-wszystko zależy na jak długo pozostawimy samochód z odkręconym korkiem spustowym z AT- mi się udało w ten sposób skapać 4.2 litra- samochód został pozostawiony na noc.
A cały układ ma pojemnośćw znacznie ponad 7litrów!!!
Przyjemnej pracy
Wprowadziłem małą poprawkę - popełniłem bląd w numerach części.
NIestety większość warsztatów i ASO upiera się, że ówże filtr wymienia się tylko przy naprawie głownej skrzyni. NIe jestem pewien czy wynika to z zaleceń producenta czy raczej z "praktyki zawodowej" tymbardziej, że wymiana filtra jest bardzo prosta. Jej jedyna uciążliwość polega na przymusie dość znacznego podniesienia niskiego auta(w zależności d gabarytów wykonującego wymiane ) lub kanału.
A więc:
1)Zamawiamy części, a potrzebne nam będą:
-filtr skrzyni biegów(w ASO 330pln) - dobieramy po numerze VIN w EPC i wtedy zamawiamy. Filtr wygląda tak:
2)kupujemy Gumowy o-ring(koszt 12pln w ASO), który przychodzi w to miejsce:
3)kupujemy uszczelkę miski-przy montażu nie używamy silikonu czy innych środków uszczelniających.
21813-P5H-000 (95) - praktycznie nie spotykany - z moich informacji wynika, że są to skrzynie po czerwcu 1995. Bardziej skłaniam się do wersji, że jest to skrzynia Acury Legend GS czyli modelu, kótry ma 230KM
21813-PY4-000 (91-94) - wiekszość naszych Hond ma ten właśnie numer uszczelki filtra.
Oznaczenie możemy sprawdzić samemu-na misce olejowej znajdziemy odpowiedni symbol:
Fotka uszczelki misko "od środka"
Skoro mamy już wszystkie części można się wziąść do pracy
1)podnosimy smaochód z prawej strony bo z tej znajduje się korek spustowy oleju z AT. Odkręcamy śrubę i wypuszczamy olej do miski/brytfanny, etc. Gdy wiekszość spłynie wkręcamy korek w należny dla tegoż korka otwór.
2)podnosimy drugą stronę samochodu, aby móc swobodnie się pod niego wczołgać i przystępujemy do odkręcania miski.
3)Wszystkie śruby z miski olejowej są takie same więc nie trzea ich segregować przy ich odkręcaniu. Warto przygotować soie jakieś szmaty bo po zdjęciu miski będzie kapać z bebechów skrzyni.
4)Gdy ściągneliśmy miskę ujrzymy owy filtr, który jest mocowany 3 śrubkami-tutaj są różne od siebie długościa śruby więc pamiętajmy ich ułożenie. Odkręcamy te w oznaczone żółtym okręgiem.
5)Wyciągamy filtr i upewniamy się czy o-ring z "dziubka" filtra nie został nam w skrzyni.
6)bierzemy nowy filtr i o-ring i nasadzamy na "dziubek" filtra AT w miejsce starego. Filtr ostrożnie wkładamy w miejsce, z którego go wydobyliśmy, ale UWAGA! Upewnij się czy wsadziłeś go do końca-będzie trzeba użyć siły i go wcisnąć-powoduje to o-ring, który wchodzi w kanał w skrzyni-można o-ring z zewnątrz posmarować czystym olejem, aby byłonam łatwiej tą czynność przeprowadzić.
7)dokręcamy śruby z filtra AT (3 sztuki) z siła równa 21NM.
8)Zakładamy nową uszczelkę miski olejowej-pamiętajmy o dwóch kołkach ustalających, które znajdująsie w otworach śrub w misce.
9)Miskę dokręcamy z siła 21NM.
10)NIE zapominamy wlać oleju-oczywiście HONDA-ZF1
Po tym zabiegu Wasza skrzynia będzie na pewno dużo kulturalniej pracowa, a w szczególności zmiany z 1 na 2 będą plynniejsze. Przed wymianą filtra warto przełukać naszą AT dokonując np 3-4 wymian oleju, w krótkim czasie-np co 100-200km- wtedy będziemy mieć pewność, że mamy święzy olej w układzie.
Producent podaję, iż przy wymianie oleju wlewamy 2,7l
Przy wymianie filtra 3.3l
Te wartości są zmienne-wszystko zależy na jak długo pozostawimy samochód z odkręconym korkiem spustowym z AT- mi się udało w ten sposób skapać 4.2 litra- samochód został pozostawiony na noc.
A cały układ ma pojemnośćw znacznie ponad 7litrów!!!
Przyjemnej pracy
Wprowadziłem małą poprawkę - popełniłem bląd w numerach części.
v6