05-11-2011, 1:18
Witam
Jak w temacie opisze proces wymiany uszczelniacza koła pasowego ,
Zaczynając zabawę w rozbieranie trzeba liczyć się z długim czasem rozbierania , mi zajęło to 4 dni . Warto zacząć od podwieszenie silnika a następnie za rozbieranie, zaczynając od demontażu kół przednich i wahaczy dolnych , następnie trzeba odkręcić śruby trzymające pół osie. A teraz więcej zabawy trzeba zdemontować maglownice , wszystkie łapy trzymające silnik ( można zostawić przednią lewą ) później ściągamy tylny wózek podtrzymujący silnik, i mamy dojście do dyfra i go demontujemy , teraz mamy pełen dostęp do miski olejowej i ją demontujemy, następnie odkręcamy śruby w kole pasowym i odkręcamy śruby mocujące skrzynie biegów do silnika i mocowanie skrzyni z tyłu a co się przed tym wiąże należny odkręcić 6 śrub mocujących rury wydechowe do kolektora i ogólnie wszystkie rury wydechowe aż do tłumika końcowego następnie osłony cieplne i mamy pełen dostęp do skrzyni biegów , nie zapominając o odpięciu kostki na górze , skrzynie cofamy do tyłu i odkręcamy koło zamachowe . Następnie wyciągamy jeden wentylator i ustawiamy rozrząd tak jak w maualu i go blokujemy. ściągamy wszystkie paski i odkręcamy pompę oleju , żeby ją wyciągnąć trzeba odkręcić z tyłu silnika wałek , cały wałek trzeba wyciągnać wraz z pompą oleju . Proces dość skomplikowany trzeba dużo czasu ale co jest zaletą miska i pompa oleju jest położona na specjalnym silikonie , kilka kluczy musiałem zrobić tz nagiąć palnikiem i wyprofilować bo dostęp jest fatalny. W obecnej chwili jestem już ekspertem ale tak jak mówię można to zrobić prościej tz jak macie pewność że leje z pod uszczelniacza koła pasowego ale i tak trzeba zdjąć rozrząd i zrobić sobie miejsce tzn małym wiertełkiem nawiercamy uszczelniacz i go wyciągamy i nabijamy nowy Ja podałem swój sposób dłuższy ale ja robię przy okazji wszystko tzn rozrząd , i regeneracja całego silnika wraz z układem kierowniczym . W razie pytań proszę pisać odpowiem chętnie i podaje ceny olej do dyfra 130zł , specjalny klej/uszczelniacz tz uszczelka 2x 22zł, zestaw do regeneracji maglownicy i pompy 231zł , uszczelniacz koła pasowego 21zł .
Jak w temacie opisze proces wymiany uszczelniacza koła pasowego ,
Zaczynając zabawę w rozbieranie trzeba liczyć się z długim czasem rozbierania , mi zajęło to 4 dni . Warto zacząć od podwieszenie silnika a następnie za rozbieranie, zaczynając od demontażu kół przednich i wahaczy dolnych , następnie trzeba odkręcić śruby trzymające pół osie. A teraz więcej zabawy trzeba zdemontować maglownice , wszystkie łapy trzymające silnik ( można zostawić przednią lewą ) później ściągamy tylny wózek podtrzymujący silnik, i mamy dojście do dyfra i go demontujemy , teraz mamy pełen dostęp do miski olejowej i ją demontujemy, następnie odkręcamy śruby w kole pasowym i odkręcamy śruby mocujące skrzynie biegów do silnika i mocowanie skrzyni z tyłu a co się przed tym wiąże należny odkręcić 6 śrub mocujących rury wydechowe do kolektora i ogólnie wszystkie rury wydechowe aż do tłumika końcowego następnie osłony cieplne i mamy pełen dostęp do skrzyni biegów , nie zapominając o odpięciu kostki na górze , skrzynie cofamy do tyłu i odkręcamy koło zamachowe . Następnie wyciągamy jeden wentylator i ustawiamy rozrząd tak jak w maualu i go blokujemy. ściągamy wszystkie paski i odkręcamy pompę oleju , żeby ją wyciągnąć trzeba odkręcić z tyłu silnika wałek , cały wałek trzeba wyciągnać wraz z pompą oleju . Proces dość skomplikowany trzeba dużo czasu ale co jest zaletą miska i pompa oleju jest położona na specjalnym silikonie , kilka kluczy musiałem zrobić tz nagiąć palnikiem i wyprofilować bo dostęp jest fatalny. W obecnej chwili jestem już ekspertem ale tak jak mówię można to zrobić prościej tz jak macie pewność że leje z pod uszczelniacza koła pasowego ale i tak trzeba zdjąć rozrząd i zrobić sobie miejsce tzn małym wiertełkiem nawiercamy uszczelniacz i go wyciągamy i nabijamy nowy Ja podałem swój sposób dłuższy ale ja robię przy okazji wszystko tzn rozrząd , i regeneracja całego silnika wraz z układem kierowniczym . W razie pytań proszę pisać odpowiem chętnie i podaje ceny olej do dyfra 130zł , specjalny klej/uszczelniacz tz uszczelka 2x 22zł, zestaw do regeneracji maglownicy i pompy 231zł , uszczelniacz koła pasowego 21zł .